تاریخچه ی یک برند غول لاکچری ،LOUIS VUITTON

تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

لوئیز ویتون در سال 1821 از یک خانواده ی طبقه کارگر و با وضعیت مالی ضعیف در شرق فرانسه به دنیا آمد.

وی در سن 16 سالگی تصمیم به مهاجرت به پاریس گرفت تا زندگی جدیدی را برای خود رقم زند.

رفتن او به پاریس مصادف با انقلاب صنعتی بود که در آن شیوه های حمل و نقل قدیمی در حال تحول بودن.

این موضوع امکان سفرهای بلند و درنتیجه نیاز به لوازم آن را فراهم می کرد.

وی به عنوان شاگرد یک سازنده ی موفق جعبه و بسته بندی مشغول به کار شد

 نبوغ و هنر دست  تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

در سال 1854 ،ویتون پس از آنكه به كار خود مسلط شد، تصمیم گرفت كه یك مغازه برای خود باز كند.

اینجا بود که او کارگاه خود را به عنوان سازنده چمدان تاسیس کرد.

در سال 1858 ، ویتون اولین صندوق بخار لویی ویتون را طراحی کرد.

وی یک صندوق صاف و در عین حال ضد آب را معرفی کرد که به راحتی قابل جمع شدن بود.

وی با این کار توانست تجارت گسترده ای انجام دهد و محل زندگی و محل کار خود را تغییر داد،

جایی که وی بیست کارگر را برای ساخت چمدان های خود استخدام کرد.

سال 1900 وی 100 کارمند داشت و در سال 1914 تعداد کارمندان شرکت او به بیش از دو برابر رسیدند.

اختراع قفل چمدان تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

پس از سالها موفقیت ، ویتون شروع به آزمایش طراحی چمدان کرد و در سال 1886 ،

پسرش جورج یک سیستم قفل مبتکرانه اختراع  کرد. این قفل هنوز هم  مورد استفاده قرار می گیرد.

در سال 1892 به هنگام درگذشت لوئیز ویتون در 70 سالگی، پسرش ،جورج ویتون ، رئیس جدید کارگاه او شد.

فوت لویی ویتون باعث شد که پسرش طرح چاپی چمدان ها را تغییر دهد.

در سال 1896 جرج برای احترام به پدرش ، لوگوی LV را معرفی کرد و  LVs با طرح چهار گوش و گل طراحی شد.

لوگوی جدید تحت هدایت وی در بین مشتری های معروف شهر با موفقیت به شهرت رسید.

این برند شدن سبب شد که چشم یکی ار معروفترین برندهای مد را بگیرد، گابریل شانل!

آلما

تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

 

در سال 1925 ، یک کیف دستی گنبدی شکل که برای استفاده شخصی به جای چمدان مسافرتی ساخته شده بود ،

به طور خاص برای شانل ایجاد شد.

تا سال 1934 وی اجازه نداد که این برند بتواند کیف دستی را برای عموم مردم تولید کند.

دراین سال مجدداً طراحی شد تا جمع و جورتر و ساده تر برای استفاده روزمره باشد و لقب Squire را گرفت

تا اینکه در سال 1955 به Alma تغییر نام داده شد. لویی ویتون با موفقیت کالاهای کوچکتر خود ،

خط تولید خود را گسترش داد.

پاپیلون

تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

در سال 1936 ، جورج درگذشت و پسرش ، گاستون-لوئیس ویتون ، ریاست برند لویی ویون را به عهده گرفت .

در دوران ریاست 50 ساله گاستون ، لویی ویتون شروع به وارد كردن چرم در محصولات خود كرد تا در چندین سبك

از جمله پاپیلون معروف استوانه ای (1966) استفاده شود.

هنگامی که گاستون-لوئیس در سال 1970 درگذشت ، داماد وی ، هنری راکامیر ، مدیریت شرکت را به عهده گرفت.

عصر طلایی

تاریخچه ی یک برند غول لاکچری

سال 1997 با انتصاب مارک ژاکوبز به عنوان اولین مدیر خلاق ، برای این برند مهم بود.

مارک ژاکوبز اولین بار کیف های دستی Monogram Vernis را معرفی کرد.

همانطور که لوئیز ویتون به شکوفایی خود ادامه داد ، مارک ژاکوبز تصمیم گرفت در سال 2013 کناره گیری کند

تا با حمایت LVMH روی مارک نام تجاری خود تمرکز کند.

در آن زمان بود که نیکلاس گسکوئر به عنوان مدیر جدید هنری مد زنان منصوب شد و نه تنها خط تولید فعلی را تقویت کرد بلکه آن را گسترش داد.

با آمدن از Balenciaga ، جای تعجب نیست که او زیبایی شناسی کلاسیک و کاملاً مطلوبی را که مارک برای آن به رسمیت شناخته بود به چالش کشید و تزریقی را به وجود آورد که برای نسل جوان صحبت کند. کیف های دستی  چوبی Louis Vuitton با تولید نسخه های محدود هر ساله تولید خود را ادامه می دهد.

 

رعنا رحمانی

رعنا رحمانی

رعنا رحمانی -کاردانی بازیگری تئاتر از دانشگاه هنر معماری -بازیگر، صداپیشه، مجری ( میدانی و صحنه ای ) -فعالیت در پشت صحنه و کار با دوربین -نویسنده و کپی رایتر
مطالب مرتبط

چک‌لیست سفر تابستانی وسایل ضروری برای بستن یک چمدان سبک و کاربردی

تابستان یعنی سفر! اما هیچ‌چیزی به اندازه چمدونی هوشمندانه نمی‌تونه سفر رو…

18 خرداد 1404

کمد مینیمال تابستانی

لیست کامل کمد مینیمال و تابستانی برای استایلی ساده و شیک برای…

23 اردیبهشت 1404

مت گالا ۲۰۲۵همراه با استایل های خاص

ستاره ها چه میپوشند؟ نگاهی خلاصه به استایل های خاص مت گالا …

21 اردیبهشت 1404